
Vandaag de dag heeft de maatschappij te maken met een overload aan informatie die zij elke dag moet verwerken. Voor de communicatieprofessional is het een doolhof waarin hij moet navigeren in de nieuwste ontwikkelingen van de branche. Op dit platform willen wij op een overzichtelijke manier ingewikkeld vakjargon toegankelijk maken voor de alledaagse communicatieprofessional. We willen hulp bieden het dynamische vak bij te benen. De Nieuwe Communicatie helpt ervaren communicatieprofessionals met filteren, begrijpen en het op de hoogte blijven van deze digitaliserende branche.
Dit platform focust zich op 4 verschillende trends. Maar wat houden deze trends eigenlijk in als we ze in het kort zouden moeten beschrijven?
Digitalisering & Technologie
De term 'Machine Learning' vliegt ons tegenwoordig om de oren. Steeds vaker verschijnen er artikelen over dit onderwerp. Veel bedrijven werken er al mee, zoals Google, Facebook en Netflix. Ze gebruiken de techniek om zorgvuldig suggesties te geven, door alle informatie te verzamelen. Aan de hand daarvan worden er patronen ontwikkeld die uiteindelijk naar de gebruiker wordt gecommuniceerd. Maar wat betekend dat voor jou? Wat is er op dit moment bekend en wat zijn op dit moment de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie? Ontdek het hier.
Mediaconvergentie
Een begrip waar onder meer Marshall McLuhan en Henry Jenkins al sinds eind vorige eeuw over spreken, mediaconvergentie. Op het oog een gedateerd begrip, maar die juist in deze tijd waar media overal is, weer opbloeit. Wat betekent de mediaconvergentie van het nu voor de communicatieprofessional en zijn hedendaagse beroep en content? De Nieuwe Communicatie geeft hier antwoord op middels het bereikbaar maken van informatie en tips en tricks hoe deze convergentie zich nu ontwikkeld, en hoe de communicatieprofessional van nu hier op kan inspelen. Lees het hier.

Mediakanalen
Één van de nieuwste communicatiekanalen is Internet of Things. Het internet der Dingen zorgt ervoor dat de communicatie niet alleen meer tussen personen verloopt, maar het verschuift meer en meer naar communicatie tussen "dingen" en personen en tussen apparaten onderling. Doordat die apparaten via het internet met elkaar verbonden zijn ontstaat er een nieuwe wereld van communicatiemogelijkheden.
Bekijk hier hoe dit kanaal toegepast kan worden!
Persoonlijke communicatie
Persoonlijke communicatie wordt ingezet om de consument nog meer te triggeren om vaak meer te kopen bij de afzender. Krijgt u ook vaak een email met ''Bedankt voor uw aankoop, bekijk dit ook eens...'' of ''Dit vind u vast leuk op basis van uw vorige aankoop.'' Precies dit is persoonlijke communicatie. Meer weten? Neem een kijkje op uw persoonlijke pagina!